4-sept onderweg naar Beijing

5 september 2014 - Beijing, China

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan omdat we met de trein naar Beijing gingen. De reisorganisatie rekent altijd dat je een uur voordat de trein vertrekt al op het station moet zijn. Dus waren we al om half 7 op station Railway Station Beijing een van de stations. Er waren maar twee ingangen waarop je het perron op mag dus was het zo duidelijk welke ingang/ trein we moesten nemen. Na even wachten mochten we dan eindelijk het perron op de trein in. Precies op tijd vertrok de trein voor de tocht naar Beijing zo'n 300 km waarover de trein 5,5 uur deed. Het terrein is ook heuvelachtig en de trein slingert zich door het landschap. Onderweg hadden we mooie vergezichten, maar ook vele tunnels. We zijn 2x langs de meer gereden dat blijft toch een speciale attractie. Onderweg raakte we aan de praat met een chinese dame wiens dochter in Engeland studeerde, zij sprak wat woorden engels en m.b.v. een speciale vertaal app die Peter op zijn iPad had, konden we redelijk communiceren. We kregen oa een soort van ingemaakte groente te eten uit een zakje. Bleek te gaan om een of andere knol.

Na aankomst in Beijing konden we gids en chauffeur niet vinden. We hebben toen maar een taxi genomen en met de LP in de hand konden we de weg ook vinden.

Later die middag hebben we een wandeling door de hutongs (steegjes door de oude stad volksbuurt) gemaakt. daarna gegeten bij favoriet dumplings restaurantje wat we nog kende van 3 jaar geleden.
Morgen op naar de verboden stad.