22 september The Big Buddha

22 september 2014 - Hong Kong Island, China

Vandaag zijn we met de metro en bus naar het Po Lin klooster gegaan op het eiland Lantau bij Hong Kong. De grote atractie daar is een 26 meter hoog boeddha-beeld van brons gelegen op de top van een berg. Daar aangekomen is het geheel erg indrukwekkend, ook door het landschap waarin het complex ligt. Boven de heuvel met de buddha kijk je uit op dicht begroeide steile heuvels met het klooster in het dal en in de verte de zee met andere eiland en schepen op weg naar de haven van Hong Kong.
Het klooster bestond uit een tempel tuinen en kapellen waar wierrook werd gebrand met soms wel erg grote wierrookstokken. Er waren een aantal van zeker een meter lang en 30 cm dik. Verder veel vegetarische restaurants en winkeltjes.
Hierna zijn we teruggegaan naar de stad en zijn we lekker gaan shoppen.
Niet teveel geld uitgegeven. Gewoon naar de H en M en Uniqlo etc. En gekwijld bij de nieuwe Iphone natuurlijk....
Verder zijn we net ontsnapt aa het tropische storm die gisteren plotseling van koers veranderde en niet meer recht op Hong Kong afkomt maar naar Shanghai en Taiwan. Daar is vandaag een halve meter regen gevallen :-O

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl