21 september: Van Guangzhou naar Hongkong

22 september 2014 - Hong Kong Island, China

Vandaag, 21 september, zijn we van Guangzhou naar Hongkong gereisd per trein. Deze treinreis gaat wat anders aangzien je door de douane moet. Hong Kong hoort wel bij China maar heeft nog altijd een status aparte. De reis ging eerst voorspoedig maar in Hong Kong aangekomen gaat ie heel langzaam. Toch nog twee uur gedaan over 120 km. Maar wat een wereld van verschil! Bijna geen rochelende chinezen, weinig gerook en schone toiletten. We vinden China prachtig maar zijn toch blij dat die nadelen zijn verdwenen.

Na de hotel- verplichtingen te hebben afgehandeld zijn we de stad in gegaan. Toch erg verleidelijk dat ze de I-phone6 hier al hebben.....
Maar ik beheers me (Peter). Van Erik weet ik het nog niet of hij de verleiding kan weerstaan. Helaas is de nieuwe Ipad er nog niet anders was ik ook voor de bijl gegaan.
In de avond even gekeken naar de Symphonie of light. Dit is een lich en lasershow met de haven en skyline van Hong Kong als decor. De stad zietber prachtig uit savonds maar de lichtshow viel een beetje tegen.
Verder is het toch apart dat het om 10 uur savonds nog 30 graden is.
Verder weer heerlijke noedels gegeten met pork en duck-chop.