3 sept Chengde keizerlijk verblijf

4 september 2014 - Chengde, China

Vandaag hebben we in Chengde het keizerlijk paleis en de tuinen bezocht. Dit paleis werd gebruikt om de hete zomer in Beijing te ontvluchten. Het complex bestaat uit een paleis en bijgebouwen en enorme tuinen er omheen. Er zijn lotusvijvers met paviljoens en bruggetjes en rotstuinen. Allemaal erg pitoresk. De paleizen zijn wat eenvoudiger uitgevoerd dan die in de verboden stad. Men vond het wel nodig om overal luidsprekers neer te zetten waar "stemmige" muziek uitkwam. Buiten het paleis stonden verschillende tempels, ook enorm groot, die waren gebouwd om buitelandse gasten te imponeren. Het paleis in Chengde werd namelijk ook gebruikt als een soort ministerie van buitenlandse zaken. Het potala-paleis in Lhasa is er nagebouwd en verschillende boeddhistische tempels. Deze mooie gebouwen staan ook nog eens in een prachtige omgeving van heuvels en rotsformaties.

's-avonds ook nog eens heerlijk gegeten. Dumplings en in een ronde soepterrine  rundvleesballetjes met zoete aardappel in bouillon. Mmmmmmmmm......

1. Joop:
    4 september 2014
    Met allemaal die mooie foto's en de leuke verhalen, zijn wij er ook een beetje bij.
    Prachtig allemaal.
  2. Yufang:
    5 september 2014
    Leuke verhalen! Mooie foto‘s! Erg geniet ervan!
  3. Peter:
    5 september 2014
    Yufang, Beijing is weer erg mooi. Vandaag naar de verboden stad geweest en door de hutongs gelopen. Ook weer heerlijk echt chinees gegeten. :)
  4. Yufang:
    5 september 2014
    Peter, fijn om te horen! Inderdaad heel lekker eten! Hebben jullie wat voor plan is er om mid-autumn festival te vieren in Beijing? Ik ben benieuwd!
  5. Peter:
    6 september 2014
    Yufang, ik denk dat we naar Beihai park gaan. Ik heb het hier gevraagd en daar organiseren ze verschillende dingen. We gaan in ieder geval maancakejes eten.
  6. Yufang:
    6 september 2014
    Peter, als jullie naar Beihai Park gaan, dan kunnen jullie naar 什刹海Shichahai even kijken.