2-sept Mistige bergen

2 september 2014 - Qinhuangdao, China

Vandaag zijn we van Qinhuangdao naar Chengde gereden met een publieke bus. Ook vandaag was het regenachtig. Dit gaf tijdens de reis wel weer mooie beelden. Een nieuwe weg dwars door de bergen met tunnels en bruggen tussen de zonnebloemen en maisvelden. Een tussenstop bij nieuw tankstation voor een plaspauze. De groene bergen waren gehuld in regenwolken die in flarden erlangs dreven. Ook de, chinese, medereizigers waren foto's aan het maken.

In Chengde aangekomen zijn we gelijk wat proviand aan het inslaan zoals,noedels, cake en paraplu's.

Het hotel ligt recht voor de ingang van de keizerlijke zomerresidentie. Hier ging het hof iedere zomer naartoe om de hitte, en de hofintriges, van Beijing te ontvluchten.

Morgen volgen de foto's van dit paleis. Vandaag houden we het verder voor gezien!

1. Youri:
    4 september 2014
    Dag Peter von Birgelen
    Ziet er goed uit allemaal, leuke foto's. Hopelijk dat het wat minder gaat regenen.
    Ben je nu ook een attractie voor de Chinezen - net als bij je vorige reis?

zài jiàn
  2. Peter:
    5 september 2014
    Het is nu 30 graden met zon. En we zijn alweer een aantal keer op de foto gegaan:&
  3. Dave:
    8 september 2014
    De foto's zien er zonnig uit, proberen jullie ons regen in de ogen te strooien? :)
  4. Erik:
    8 september 2014
    @Dave die zon was een welkome afwisseling na al die dagen regen hoor
  5. Dave:
    8 september 2014
    Kan ik mij voorstellen, regen op vakantie is nooit leuk!