1-sept. De Muur

1 september 2014 - Qinhuangdao, China

Vandaag staat de Chinese Muur op het programma. De eerste keer in China zijn we naar een stuk muur bij Beijing geweest, vandaag gaan we naar een stuk waarbij de muur eindigt (of begint, ligt eraan hoe je het bekijkt). Bij Jiumenkou is de muur over een rivier gebouwd als een soort brug. bij de kustplaats Shanhaiguan loopt de muur een stuk de zee in. De keizer kwam hier vaak om aan de zeegod te offeren en gedichten te lezen. Het weer was in de ochtend erg slecht zoals op de foto's wel te zien is maar later werd het gelukkig droog. We hadden vandaag een over-ijverige gids die maar door bleef ratelen over wapens en veldslagen, blablabla....

Aan het einde van de middag zijn we naar het hotel gegaan dat duidelijk betere dagen heeft gekend. Alleen een paar andere Chinese gasten en wij waren aanwezig. Aangezien er in de wijde omtrek geen restaurants zijn hebben we in het hotel gegeten. Het westerse menu was namelijk redelijk verdacht. Bij de foto's stond nl.: "these pictures are for reference only". Dus we gingen maar voor de Chinese variant. Noedels met garnalen en een soort groente die we beide niet kende.

's-avonds nog even relaxen op de kamer met lezen en uitzicht op de Golf van "de Lonely Planet weet het ook niet maar is moeilijke Chinese naam".

Morgen naar Chengde. De zomeresidentie van de keizers. Het weer zal nog niet echt best zijn maar overmorgen is de ellende voorbij ( als we de voorspellingen moeten geloven) en is het iedere dag 29 graden met zon.

1. Dave:
    8 september 2014
    Wel goed luisteren naar de gids he, je weet maar nooit of je de kennis ooit nog eens in Triviant nodig kan hebben.