31-aug. aankomst Beijing

31 augustus 2014 - Beijing, China

Vandaag zondag 31 augustus zijn we aangekomen in Beijing, de vlucht verliep prima, we hadden het geluk dat we een plaatsje bij de nooduitgang hadden bemachtigd. Na een korte nachtrust, zo'n nachtvlucht is niet echt optimaal kwamen we aan luchthaven van Beijing. Na de paspoort controle en nadat we de bagage hadden opgehaald moest deze weer door de scanner heen, typisch Chinees. Toen we in de aankomst hal kwamen stond onze gids en chauffeur ons al op te wachten.Met een verlengde volkswagen passaat (nog nooit zoveel beenruimte gehad in een auto) werden we bij het hotel afgezet. Na inchecken zijn we ons zelf gaan opfrissen en de stad in geweest. Bij terugkomst was de gids er weer om ons de treinkaartjes te overhandigingen. We waren net op tijd terug toen er een enorme wolkbreuk was die wel enkele uren heeft aangehouden. In de stromende regen zijn  we opzoek gegaan naar een geldautomaat en hebben we dumplings gegeten bij ons favoriete restaurantje, het bestond nog steeds.

Door de regen weer terug naar het hotel gelopen waar onze gids klaarstond met de treinkaartjes voor morgen. Dan gaan we naar de Chinese Muur op de plek waar deze begint en nog een andere plek waar de muur een rivier oversteekt. Foto's volgen!

Nu zo naar bed want op half6 moeten we alweer vertrekken, zucht vakantie....

1. Janny van de Wiel:
    1 september 2014
    Fijn dat jullie z'n goede reis achter de rug hebben. Hier begint het weer echt lekker te worden. Nou ben benieuwd hoe het verder verloopt.
    groetjes en veel genieten
    Janny
  2. Dave:
    8 september 2014
    Wat een zwaar leven hebben jullie toch... nachtvlucht en half6 op. Gelukkig mogen jullie over een paar weken weer werken :-)