6 sept Hemelse thee

7 september 2014 - Beijing, China

Vandaag zijn we naar de tempel van de hemel geweest. Ook dit werd een tweede bezoek maar ook dit terrein is weer immens en de tempel is zo mooi dat we er nogmaals naartoe wilden. Het park dat er omheen ligt is ook erg leuk om doorheen te wandelen. De inwoners van Beijing maken uitgebreid gebruik van het park om rond te lopen, te kletsen, eten, dansen en Tai Chi. Wat erg leuk was was een gezamenlijke zangfeestje dat werd gehouden (zie video) zelf ook meegedaan met het geklap en handjes zwaaien. De tempel van de Hemel was erg belangrijk omdat de keizer daar tweemaal per jaar ging bidden voor een goede oogst. De tempel is ook rond met blauwe dakpannen als symbool van de hemel. Ook een enorm marmeren altaar erachter waar overal het getal 9 is terug te vinden. Een getal dat ook een bijzondere betekenis had.

In de middag zijn we naar een straat geweest waar bijna alleen maar thee werd verkocht met oa de grootste thee-groothandel van noord-china. Daar hebben we heerlijke groene thee gekocht nadat we natuurlijk uitgebreid geproefd hadden. Er zijn duizenden soorten thee en er lopen thee-sommeliers rond die alles weten te vertellen over de verschillende soorten.

Met een halve kilo thee en een voldaan gevoel liepen we weer richting metro.