17 sept Zhangjiajie

17 september 2014 - Zhangjiajie, China

Vandaag stond een van onze hoogtepunten op het programma, iets waar we allebei erg naar uit gekeken hebben het wonderschone berglandschap van Zhangjiajie. Dit wordt ook wel Wulingyuan genoemd. We waren gisteren al even naar de ingang van het park gelopen om te kijken of we wat informatie konden krijgen,het is namelijk een erg uitgebreid park. Maar ook al komen er meer dan 20 miljoen toeristen per jaar alles in aangeven in het Chinees, maar dan zie ik opeens een bord met scan hier uw QR code and get a free map, maar helaas het werkte niet. Dan maar op goed gelukt bij de info balie en ze hebben zowaar achter slot en grendel een Engelstalige kaart :)

Maar erg duidelijk wordt het er toch niet allemaal op, we nemen dan maar contact op met onze travel-agent om te kijken of we een gids kunnen  krijgen. Aangezien we nogal wat problemen hebben gehad krijgen we het voor elkaar om een gids te krijgen Kathy.

Om 9 uur vanochtend stond ze opgewekt op ons te wachten. Toen we bij de ingang van het park aankwamen gaf ze meteen aan: gaan jullie maar in de rij staan voor de bus ik ga kaarten halen ff dokken ¥250 pp (€33), vervolgens gingen we met de bus de berg omhoog. Aangekomen bij het eerste uitzicht punt moesten we vervolgens van de gids met een treintje verder ¥52 (€7). Een video van de trein ritje staat op de website. Toen was het zicht nog redelijk goed. Het uitzicht was wel erg mooi, de bergen zijn kalksteenformatie met daarop bomen. Na dit uitzicht gingen met de bus verder naar het volgende punt Avatar mountain. De film Avatar is gebaseerd op het landschap van Zhangjiajie. Bij Avatar montain hebben ze een lift gebouwd met glazen buitenland om optimaal te genieten van het landschap ticket ¥72 (€9,5). Na ruim een uur in de queue gestaan te hebben konden we eindelijk de lift in (zie video) en gingen we 335 meter omhoog,  het was wel erg mooi maar toen we boven aankwamen op de berg was het een en al mist :( geen uitzicht.

Na een wandeling van 10 tal minuten gingen we verder met de bus richting Tianzi Shan. En daar wachtte ons een verrassing zoals de gids zei, wat bleek het te zijn een enorme Mc Donalds vestiging. Na even wat kleins gegeten en gedronken te hebben zijn we verder gewandeld naar wat uitzicht punten op die berg maar ook daar was het een en al mist :(

Daarna met de kabelbaan weer naar beneden ¥60 (€8). Beneden was er weer wat zicht. Zhangjiajie is erg mooi maar ook een commercieel circus, we hadden nog geluk dat het niet zo druk was, op een drukke dag moet je vaak 3 uur wachten. Hopelijk is het weer morgen beter dan gaan we een nieuwe poging wagen. Het kaartje is nml 3 dagen geldig.

1. Nicole:
    17 september 2014
    Ook wij zijn destijds met de hele groep gezamenlijk het park ingegaan, omdat de wegen niet duidelijk aangegeven waren. Ik kan me niets van hoge bedragen voor entree enzo herinneren. Wel de irritante luide karaoke bars. En een enorme slang bij de entree waarmee je op de foto kon.
  2. Pim:
    21 september 2014
    Zo ik haak ook even aan. Lijkt me een erg spannende lift, zeker als deze bijna geheel van glas is.
    Is het eten op deze pagina van de McDonalds? Kunnen ze een voorbeeld aan nemen in Nederland.
  3. Erik:
    21 september 2014
    @pim
    Nee we hebben geen foto's van het eten van de Mac geplaatst.