18 september

18 september 2014 - Zhangjiajie, China

Vandaag zijn we op eigen houtje het park ingegaan en bewust niet gekozen om met treintjes en kabelbanen naar boven te gaan. Het weer was in het begin net als gisteren dus we gingen er van uit dat er toch niets te zien is. Op de kaart hebben we een wandelroute gezien langs een riviertje dat tussen hoge rotsformaties stroomt. Het was een heel gezoek om het juiste busje te vinden dat ons naar het beginpunt bracht maar is lukte. Die eerste bus heb je wel nodig omdat je anders 7 kilometer moet lopen alvorens je aan de eigenlijke wandeltocht kunt beginnen. De route was inderdaad erg mooi. Subtropische begroeing met hoog oprijzende kalksteenformaties waartussen wolkenflarden dreven die het geheel een sprookjesachtige uitstraling gaf.

halverwege de route zijn we een afslag ingegaan naar een bijzondere rotsformatie maar de route bleek wat zwaarder te zijn dan we hadden verwacht. Het waren alleen maar trappen naar boven en het slechter wordende weer maakte het er niet makkelijk op. Bij een klein eettentje hebben we besloten om terug te keren omdat de regen inmiddels met bakken uit de hemel kwam. Toen we ons omdraaide stond er opeens een aap ons aan te kijken. Blijkbaar in de hoop voor wat eten.

Weer terug bij het beginpunt zijn we weer terug naar het dorp gegaan omdat het weer slecht bleef. Morgen gaan we het nog even proberen als het niet regent. In de namiddag pakken we de trein naar Guangzhou. Een reis van 1100 kilometer in 14 uur. Daar zal het in ieder geval warmer zijn dan hier.

1. Pim:
    21 september 2014
    Lijkt me toch wel vervelend al die mist. Is dat seizoensafhankelijk?