16 september Halleluja mountains

16 september 2014 - Zhangjiajie, China

Vandaag aangekomen in Zhangjiajie na een treinreis van weer 500 kilometer in de slaaptrein (zo'n hekel aan(Peter)). In het hotel aangekomen bleek de kamer precies boven een bouwplaats te liggen. Gelijk naar de balie gelopen voor een andere kamer. Helaas spreekt er niemand engels dus met behulp van iemand van de plaatselijke reisorganisatie is het goed gekomen. Vandaag beetje rondgelopen door het stadje om ons te orienteren. Rond Zhangjiajie ligt namelijk een enorm geologisch natuurpark met kalksteenformaties die model hebben gestaan voor de zwevende bergen in de film Avatar. In het stadje kun je al een aantal van die bergen zien en het ziet er inderdaad erg mooi uit. Morgen gaan we de bergen in om alles van dichtbij te bekijken. Het gebied is compleet ingesteld op chinese toeristen. Dat zie je aan de borden(alleen chinees) en het eten ( alles wat poten en ogen heeft wordt gegeten, lees schildpadden, kikkers, slangen etc.)
Onze gids in Wudangshan (Bunny-girl) had een mooie opmerking toen we in een park in Wudangshan een paar apen zagen: "In the north ( van China) we think: "Aaah a monkey!" In the south they think: "How can I cook it?".

Morgen gaan we wat meer beleven met foto's erbij. Internet in het hotel is nl. erg slecht.

1. Dave:
    17 september 2014
    Hebben jullie dan nog iets ongebruikelijks (voor NL begrippen) gegeten?
  2. Erik:
    17 september 2014
    @Dave nee wat de boer niet kent dat vreet ie niet ;)