13-14 september Wudangshan

14 september 2014 - Shiyan, China

13 september was weer een transferdag dus weinig anders gebeurd dan een lange treinreis van Wuhan naar Wudangshan. Een reis van ruim 500 kilometer door de centrale provincie Hubei. Wudangshan is de geboorteplaats van taichi, de bekende meditatieve bewegingsleer/martial-art. Wudangshan is een berg met daarop tempels (vooral Taoistisch maar ook boeddhistisch) en scholen waar taichi wordt onderwezen.
Helaas was het weer niet erg goed dus de vergezichten vanaf de berg waren niet echt zichtbaar. De tempels en gebouwen die erbij hoorden waren wel verassend authentiek. Vaak zien we dat tempels etc. zijn gerestaureerd wat erop neer komt dat ze zijn afgebroken en geheel of gedeeltelijk in beton zijn herbouwd. Hier waren de tempels en bijgebouwen nog van hout of natuursteen en soms overgroeid met planten. Dit in combinatie met de lichte regen en de dichte mist gaf toch wel een mystieke sfeer.
Deze dag hadden we een gids toegewezen gekregen vanwege het feit dat we een klacht hadden gestuurd naar het reisbureau over de slechte gang van zaken van de plaatselijke afdelingen van de nationale toeristenorganisatie. We hebben namelijk vaak zelf problemen met treinkaartjes op moet lossen. Deze gids, Amy met de hilarische zelfgekozen bijnaam "Bunny Girl", heeft er op toegezien dat alles nu wel goed verloopt.
Deze taak heeft ze in ieder geval goed volbracht. Ze heeft ons de hele dag op sleeptouw over de berg genomen en ons onderweg alles verteld over haar zoektocht naar een geschikte man. Ach, het was wel erg grappig.

1. Joop:
    14 september 2014
    Aha, mannen, opgepast!!
    Deze gids zag duidelijk iets in een van jullie.
  2. Dave:
    17 september 2014
    Haha gekke chinesen, en hoe hebben jullie je genoemd, bunny guys?