11 & 12 sept Wuhan

12 september 2014 - Wuhan, China

11 sept stond in het teken van een verplaatsing. We moesten vanochtend om 10 uur start klaar staan om met de taxi naar het treinstation vervoerd te worden.Door een fout bij de organisatie moesten we eerst nog de kaartjes kopen die we over 2 dagen pas nodig hadden, daardoor onnodig veel tijd verloren maar ja gelukkig kon de 2,5 uur van het prachtige station van Luoyang "genieten"

De trein reis zelf verliep prima met 300 km/uur reisde we naar Wuhan een  afstand van bijna 700 km in 4 uur tijd incl. 4 stops. Aangekomen in Wuhan het hogesnelheidstrein station licht 10-tallen km's van de eigelijke stad vervolgens nog bijna uur nodig gehad voor transfer naar hotel. Het hotel is prima en ligt vlak bij de Yangtze rivier de televisie toren en een oude stadspoort.

De dag erna zijn we erop uit geweest in Wuhan een snel groeide metropool met nu al meer dan 6 miljoen inwoners. De stad bestond eigenlijk uit drie steden die nu samen zijn gegroeid tot Wuhan. De stad is een grote bouwput op dit moment er worden in snel trein vaart extra metrolijnen kantoorgebouwen en woontorens gebouwd.

We zijn eerst naar de gele kraanvogel toren geweest een van de belangrijkste gebouwen van de stad. De oorspronkelijke tempel was in 223 na Christus gebouwd, maar deze is verloren gegaan het huidige gebouw is een reconstructie uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Rond om de toren is een prachtige aangelegde tuin met veel bloemen, planten en gras. De meeste Chinese tuinen bestaan vaak uit rotspartijen. Na een bezoek aan de toren en tuin zijn we met de bus naar het Hubei Provincial Museum geweest. Nadat we eerst de bus in de verkeerde richting hadden genomen waren we dankzij de gps snel weer overgestapt op de bus in de goede richting.

Het is een vrij nieuw museum dat voornamelijk gebouwd ter ere van het graf van Marquis Yi of Zeng. Dit graf werd pas in 1981 heel maal intact gevonden, en bevat een schat aan bronzen voorwerpen waaronder een 64 delig klokkenspel. Daarnaast bevat het museum een mooie collectie antiek chinees porselein, een kolfje naar Peter zijn hand. Na het bezoek aan het museum hebben we nog wat inkopen gedaan voor de treinreis morgen en lekker fout gegeten :)

Morgen op naar de bergen!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade